Egy fejvadász blogja

"Mindennapi munkám során gyakran találkozom emberekkel..."

Utolsó kommentek

Időzavar II. – Ügyfélidő

2008.05.29. 09:56 Kristen

Amikor az ügyfél kiadja a megbízást a fejvadásznak, akkor már kb. 2 hete náluk kellene dolgoznia a jelöltnek. Természetesen először megpróbálják belülről megoldani az üresedést, majd hirdetnek az interneten, hisz a fejvadász sokba kerül. Végül mégiscsak mi kerülünk képbe, akkor viszont már tegnapra kellene az ember.

Nagyon messzire tudna vezetni az a sok kérdés és probléma, amit ez az alaphelyzet, ez az eredendő feszültség felvet. Tényleg jó, ha leszorítom a fejvadász 8 hetes határidejét 4-re? Megéri összecsapni a munkát, ha egyszer egy fontos pozícióba keresném a legjobb embert? Mekkora kárt tud okozni a  cégemnek, ha nem vagyok képes kivárni az 1-2 hónapos felmondási időt és nem a legjobb jelölt, hanem a „2 héten belül elérhető pasas” ül a székbe? Ezt azonban máskorra hagynám, most szorítkozzunk az interjúztatás problémájára.

Kezdeném azzal, ami a legjobban bosszant, ami miatt leginkább ég az arcom nap, mint nap.

Ebben a hatalmas vágtában, mikor végre eljutunk oda, vannak prezentálható jelöltek, az ügyfelek többsége átmegy Pokrivtsák Mónikába: „játszunkmá, játszunkmá, játszunkmá”. Azonnal látni akarják a jelölteket és „nagyvonalúan” adnak is pár időpontot – mindet a következő 3 napon belülre

Férfi olvasóink kedvéért, mondjuk ő a "HR Hárpia".
(Tudom. Arcátlanul index címlapra vadászunk :)

Elképesztő mennyire nem tudnak a jelöltek és az ügyfelek „egymás székében ülni” és talán ez itt bukik ki legjobban. Biztosan keresett már egyszer az ügyfél is állást, ha meg még HR-es is, akkor végképp tudnia kell, a legtöbb ember nem tudja ezt ilyen rövid idő alatt megoldani. Egyszerűen képtelenség. Mindenkinek vannak projektjei, tárgyalásai, egy előre betáblázott naptára, főnöke, akitől el kell kérnie magát…

A legtöbb cégnél 1 hétre előre kell szólni, ha az ember szabit kér, persze a gyakorlatban azért ezt nem veszik ilyen szigorúan. Mégis, lehet egy külföldi régióvezető vendégeskedik a jelöltnél napokig, vagy fontos éves tárgyalásai vannak, ráadásul feltűnést sem szeretne kelteni. Volt már ügyfelem, aki felháborodottan kérdezte: „hát nem tud egyszerűen holnapra beteget jelenteni a jelölt?!”. De, tud. A kérdés csak az, felvennél-e olyan embert, aki egy fontos projektet úszni hagy és másnapra kamuból beteget jelent, mert állásinterjúra megy? És akkor azt még nem is említettem, hogy az ügyfelek kedvence időpontja a péntek délután a következő hétfői/keddi interjúk „megrendelésére”, amikor a jelöltnek már esélye sincs elkérnie magát a főnökétől, de az is lehet, már én sem érem utol őt telefonon.

A másik probléma az interjúk után következik. Amennyire sürgős a dolog az ügyfélnek a jelöltek bemutatásáig, annyira el tudják, már elnézést, „tökölni” az időt ezután. Hetekig gondolkodnak a látott embereken, esetleg újabb körökre hívják vissza őket, megmutatják még pár vezetőnek, mert senki nem mer dönteni. Lehet, már a favorit is megvan, de persze ilyenkor még nem mondhatod le a többi jelöltet, „tartani kell őket”, hátha balul sülnek el a tárgyalások. Ez különösen akkor veszélyes, ha a jelöltek egy része más állásra is fut – könnyen kerülhetünk olyan szituációba, az ügyfél végül nem a teljes shortlistünkből, hanem csak a „maradékból” tud választani.

Az idő senkinek nem dolgozik – mindig mi vagyunk a rabszolgái.

Szólj hozzá!

Címkék: munka interjú hr állás állásinterjú ügyfél szabadnap humán toborzás erőforrás fejvadász elvárások kiválasztás álláskereső álláspályázat interjúztatás munkaügyis elhúzódó állásinterjúk elhúzódó kiválasztás shortlist

A bejegyzés trackback címe:

https://fejvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr100493024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.