Egy fejvadász blogja

"Mindennapi munkám során gyakran találkozom emberekkel..."

Utolsó kommentek

LinkedIn kis színes

2011.07.15. 10:31 Hunter Milo

Jelenleg körülbelül 120 ezer magyar felhasználónál tart a szakmai közösségi háló, de világszinten most ünnepelték a 100 milliós határ átlépését. Havi 3 millió+ felhasználó regisztrál, és sok szakember a LinkedIn-t jósolja a közeljövő toborzás-kiválasztási "internetének", azaz egy olyan platformnak, amely megreformálja, illetve új irányt ad a vállalatok szakemberekért folytatott harcának.

A LinkedIn, amerikai találmány révén leginkább hazai kontinensen erős, illetve Európát tekintve jelenleg Angliában van a legtöbb felhasználója. Kelet-Európában 2,5 millió a felhasználók száma, Ázsiát tekintve India erős, Kínában még viszont még "csak" 800.000-en vannak. Európában a britek (4,5 mil) és a skandináv országok (5 mil) szakemberei képviseltetik magukat a legnagyobb számban, de nem feltétlenül ők a legaktívabbak. Érdeklődéssel hallottam például nemrég, hogy például a hollandoknál nem divat a kapcsolatépítés, a networking. Egyszerűen nem igazán része a kultúrának, de úgy néz ki LinkedIn-en jobban megy nekik, és egyre inkább látják ennek előnyeit.

A pletykák szerint kezdettől fogva tudták még alapítói is, hogy a szakmai kapcsolatépítésre szánt adatbázist toborzásra is fogják tudni majd használni. A fejvadászok már nagyon régóta használnak kiskapukat arra, hogy neveket szerezzenek erről az egyébként kontrollált platformról. A LinkedIn csapata igyekszik úgy finomhangolni a rendszert, hogy megmaradjanak a felhasználókat érdeklő pozitívumok, lehessen rá szolgáltatásokat építeni (vállalati toborzás, reklám, közösségek), azonban ne lehessen az adatbázist például spam-elésre használni, és összességében elriasztani az egyéb előnyök miatt regisztrált szakembereket. Kényes egyensúly ez, ahol néha problémás lépést tartani, de a növekvő népszerűség egyelőre azt mutatja, hogy a döccenők ellenére jó úton haladnak.

Jelenleg a LinkedIn olyan mértékű fejlesztést illetve fejlődést tud felmutatni, hogy megjelentek az első "LinkedIn trénerek" is, akik a közösségi háló erejének optimális kihasználására oktatnak. Haladó felhasználóként én is igyekszem a toborzási stratégiánk egy részét rájuk építeni. Az idén eddig felvett 25 emberből 4 jött LinkedIn-ről. Egyik sem keresett aktívan állást, de egy jól megírt hirdetés felkeltette az érdeklődésüket. Olyan ember mindegyikük, akinek az önéletrajza ritkán fordul meg nálad a szokásos csatornákon keresztül.

A következő kampányunk most zárult le. Több, mint 3000 ember kapott tőlünk toborzással kapcsolatos üzenetet a LinkedIn-es postafiókjába, ebből több, mint 500 jelzett vissza, hogy érdekelné a dolog. A médiás csapat szerint általában 5-15% között várható a visszajelzés, szóval remélem az év második felében innen fogjuk tudni megoldani a következő 25 ember felvételét.

Én, bevallom, magánemberként jobban rákattantam, mint a facebookra. És hogy mennyire van értelme?

Valamelyik nap a következő üzenetet láttam a hírfolyamomban: 

Remélem Bob kollégája pénzes, és remélem kifizeti azt a 18 ezer dollárt amivel eddig tartozik.

UI: Ezt a cikket még pár hete kezdtem el írni, tehát valószínű a felhasználók száma minden téren azóta tovább nőtt.

8 komment

Címkék: linkedin toborzás

A bejegyzés trackback címe:

https://fejvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr432829413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goosebump 2011.07.18. 09:54:32

jó kis ingyen gerilla marketing a LinkedIn-nek :)

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2011.07.22. 17:44:55

@goosebump: Pedig mi fizetünk nekik, és nem fordítva :-)

goosebump 2011.07.25. 13:50:31

Kedves Milo,

Lenne egy félig off-topik kérdésem: tudsz valakit, aki átnézne nekem egy angol motivációs levelet? Normál esetben elküldeném, de mivel ez Londonba megy, nem merem korrekció nélkül útjára engedni.. (A motivációs levél milyensége is érdekelne, és a nyelvi helyesség is.)
Esetleg te vállalsz ilyet? :)

Pécsi Ferenc 2011.08.14. 17:01:58

Kedves Milo,

Én magam is a LinkedIn lelkes felhasználója és propagátora vagyok, ezért is örömmel olvasom a témával foglalkozó bejegyzéseidet. Írásodat csak azzal egészíteném ki, hogy a hazai felhasználók száma már a 160.000-hez közelít és a gyarapodás (minden különösebb marketing-erőfeszítés nélkül is) igen dinamikus.

csillagközi romboló 2012.04.20. 14:45:37

Kedves Milo!
Érdeklődnék, hogy vállalsz-e egyéni tanácsadást, ahol személyreszabottan tudsz javaslatot adni a "hogyan-továbbra" és a követendő "taktikára"?
Elérhető vagy-e e-mailben, ha igen - és minden egyébre igen a válasz - , akkor, kérlek, adj elérhetőséget.
Elnézést a tegeződésért, remélem, nem sértő.

csillagközi romboló 2012.04.20. 14:46:33

most látom a mail címet fentebb - írhatok oda?

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2012.05.09. 22:20:19

@csillagközi romboló: Szia - igen, nyugodtan írj a fejvadaszblog@gmail.com címre.