Egy fejvadász blogja

"Mindennapi munkám során gyakran találkozom emberekkel..."

Utolsó kommentek

Keresési technikák: Privát LinkedIn profilok megtekintése, LinkedIn listázás

2010.05.30. 12:30 Hunter Milo

Ez a bejegyzés leginkább szakmabelieknek szól, azaz fejvadászoknak, researcher-eknek, vagy bárkinek, aki mondjuk szívesen látna a saját hálózatánál tovább LinkedIn-en. Mikor elkezdtem ezt a blogot, kicsit reménykedtem, hogy több szakmabeli fogja megosztani itt a véleményét, fog ötleteket adni, de úgy alakult, hogy inkább álláskeresői tippek gyűjteménye lett belőle. Tudom, hogy pár fejvadász is olvas, és még mindig hiányát érzem annak, hogy legyen egy magyar researcher/fejvadász közösség, ahol tippeket, technikákat, infót lehet megosztani egymás között, akár zárt fórum formájában. Higgyétek el hogy eszméletlen sokat lehet akár csak a researchről is tanulni - bizonyos dolgokat azért nem tudunk még itthon, mert nincs hagyománya, itt nem működik, vagy aki tudja, az sem osztja meg. Pedig fejlődni szerintem nem sokáig lehet egyedül.

Jöjjön most akkor egy alap "boolean search" technika arra, hogy a hálózatodon kívül eső LinkedIn profilokat meg tudd nézni.Teszem azt találsz egy szoftverfejlesztőt, és látod az adatait, de a nevét nem. Az alapelv a következő: Linkedin-en alapértelmezett beállításon mindenki profilja nyilvános a keresők számára is. Ergo ha te a saját LinkedIn-es accountodról nem is látod, google-el vagy más keresővel "x-ray" technikát lehet alkalmazni, tehát "röntgenelni" a kívánt oldalt. A videó gyönyörűen elmagyarázza, ha így elsőre zavarosnak tűnik. Két lehetőség van, találtál egy adott személyt aki érdekes számodra, de nem látod a nevét, vagy egyszerűen listáztatni szeretnéd a számodra érdekes személyeket.

A forrásom: www.booleanblackbelt.com, és Glen Cathey, aki egy (túlzások nélkül) zseniális researcher, aki csakis ezzel foglalkozik.

Íme az oktató videó: http://www.booleanblackbelt.com/wp-content/uploads/2009/05/LinkedIn_Unlock_Private_Profile.swf

És egy továbbfejlesztett változat, illetve elmélkedés a különböző keresési képletekről, amik elvileg jobban szűrik az eredményeket.

Tegyük fel hogy Magyarországon keresek pénzügyi elemzőt vagy CFO-t. Ez esetben a search string így néz ki: site:linkedin.com (inurl:pub OR inurl:in) -intitle:directory -inurl:dir -inurl:jobs (financial analyst OR CFO) “Hungary”

Minden esetben ugyanez a search string alkalmazható, de zárójeles illetve idézőjeles rész tetszés szerint változtatható.

Egy példa a másik lehetőségre: Van egy controller, aki az Exxonnál dolgozik. Ha a saját LinkedIn-es profilomból nézem, nem látom a nevét, nincs a hálózatomban. Kulcsszavakat kerestem a profilján, és itt elég egyszerű: "Global Chart of Account Management"

Az én search string-em most így néz ki: site:linkedin.com (inurl:pub OR inurl:in) -intitle:directory -inurl:dir -inurl:jobs (Global Chart of Account Management) “Hungary”

Hopp! Meg is van, rögtön a második google találat I. András Rezsőnk, akinek a publikus profilját meg is találtuk. :-)

A -inurl:jobs részt én adtam hozzá, hogy állásokat ne dobjon ki a kereső, de ezek még tetszés szerint módosíthatók, bővíthetők. Ha érdekes a dolog, tessék a booleanblackbelt-et olvasgatni, zseniális.

És akkor most a vége: Ha kapok 10 smiley-t a kommentekbe szakmabeliektől (nem kell hogy ki vagy, csak egy smiley-val jelezni hogy tetszett, és érdekel a folytatás :-)), akkor következő szakmabelieknek szóló posztomban ingyenes CV grabber programokról lesz szó, amelyek előre beállított search string-ekkel fésülik át a netet önéletrajzokért - sokkal több van, mint gondolnátok!

Happy hunting ;-)

Milo

17 komment

Címkék: keresés technika linkedin search fejvadászat boolean research keresési researcher

A bejegyzés trackback címe:

https://fejvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr612000289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2010.06.01. 22:00:05

Azt hiszem azt elmondtam korábban is, hogy a blogon milyen nyelvezetet fogok használni - nem feltétlenül fogok arra törekedni, hogy ékes magyar megfelelőt keressek mindenre, és nem szoktam egynél többször átnézni amit kiteszek. Igen, egyébként iszony, hogy vállalati kultúrában minden második szavunk angolul van (meetingelünk, flipchartolunk, stb.), de nekem most a funkcionalitás a lényeg. A smiley-t azért köszi :-)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2010.06.02. 14:37:22

:) Minden szakmának megvan a saját szaknyelve. Most illik az angolt szídni, de régen az összes asztalosnak, kőművesnek ugyanilyen természetes volt a német. pfándli, stb.

shabee 2010.06.10. 19:41:35

:-)

ugyan csak ex-szakmabeli, de gyászosan kevés smiley volt... és azért mindig érdekeltek az ötletek, nekünk is jól jött a közös ötletelés mindig :-)

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2010.06.10. 21:06:18

@shabee: ez van :-) De jön az a poszt szerintem nemsoká, úgysem tudom magamban tartani az infót :-) De kíváncsi voltam hogy a látogatók közül hányan lehetnek szakmabeliek, bár lehet ezt még a blog elkezdésének idejében kellett volna felmérni, mielőtt még tényleg túlsúlyba kerültek volna az álláskeresős témák.

Morris_Madagaskar 2010.06.24. 10:47:19

:) sajnálom, hogy nem aktív igazán egy a "fejvadászós-tanácsadós-riszörcsörös" közösség. Pont amiatt néztem be, hogy ötleteket szerezzek.Linkedin-hez kaptam plusz segítséget, ezeket ki is fogom próbálni. De újabb riszörcs sztorikban vagyok meglőve...elvesztettem a kreativitást. Nem szeretnél ilyen témában is posztolni? Nagyon hasznos lenne. Az újabb Linkedin-es hasznosságokat is szívesen várom. Lesz jövő csütörtökön - július 1-én - egy recruiteres találkozó, hátha ott többen leszünk, és személyesen a brainstorming hatásosabb lesz / lehet....

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2010.06.28. 14:31:08

@Morris_Madagaskar: Köszi Morris :-) A research sztorik tényleg megérnének egy bejegyzést, meg az ilyenkor fellépő "tünetek", visszautasítás kezelése, stb. Igyekszem ebből is posztot készíteni hamarosan. Most egyébként arra koncentrálok, hogy megújuljon a fejvadászblog - több szekciós lesz, de erről majd később :-) Baromira sajnálom hogy nem vagyok mostanság Magyarországon, szívesen mennék egy recruiteres találkozóra...

Bezzeg Szilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2010.08.16. 10:31:24

Fejvadász tecnikaként a vadászást szeretem leginkább. :)
Más és más szerepet játszva megtalálni a célszemély(eke)t. Számomra ez a legjobb része a fejvadászatnak. :))

sakalkutja 2010.08.22. 21:11:52

:) ez minimum kár, hogy csak most találtalak meg

Recru 2010.09.23. 19:33:54

:-) Mint szakmabeli, habár én inkább az ajánlásokat szeretem, de a linkedin is igen hasznos abban az értelemben, hogy információt ad és el tudsz indulni :-) nem kell magadat kamu szöveggel átverekedni, hanem egyenesben kéred az illetőt.

sakalkutja 2010.09.24. 18:18:06

Azért nagyon kiváncsi vagyok arra, hogy a többi magányosan dolgozó kolléga milyen (kamu)sztorikkal verekedi be magát a jelöltig:) Vannak-e mókás szituk? Feltételezem, nem csak velem fordulnak ilyenek elő. Talán...

Bánki Tamás | DrLinkedin.hu · http://DrLinkedin.hu 2014.10.17. 01:03:09

Egészen elborzasztó, hogy eddig nem találtam rá erre a blogra.
Eztán rendszeresen olvasnám, ha nem zárt volna be 2012-ben.
:(

Én nem vagyok szakmabeli, csak a Linkedinnel fexem, kelek minden nap.

Kövessetek engem, itt: linkedin.blog.hu
süti beállítások módosítása