Egy fejvadász blogja

"Mindennapi munkám során gyakran találkozom emberekkel..."

Utolsó kommentek

Keresési technikák 2: CV kereső programok

2010.08.22. 22:12 Hunter Milo

Egy rövid helyzetjelentéssel azért tartozom, mielőtt belevágnék. Említettem korábban, hogy pár hónapja külföldön vagyok, és csak nemrégiben sikerült elhelyezkednem – de most éppen nem vagyok fejvadász. (Talán egy külföldi álláskeresésről szóló poszt sokakat érdekelne, de azt hiszem csak országspecifikusan lenne értelme megszólalni.) Úgyhogy a figyelmem és az energiám most más formában kötődik le, ennek ellenére igyekszem majd továbbra is figyelemmel követni az újdonságokat. CV kereső programokat csak fejvadászkodós időszakom utolsó pár hónapjában próbálgattam. Azt gondoltam, úgysincs annyi önéletrajz a neten, főleg nem kis hazánkban, hogy érdemes legyen kutakodni. Ez alapvető tévedés volt, sokkal több van, mint gondoltam, amellett hogy nem csak önéletrajzok jelennek meg találatként. Állítólag néha ezek a programok képesek kívülről hozzáférni önéletrajz adatbázisokhoz – ez utóbbi állítást sajnos igazolni egyelőre nem tudtam, nekem nem jött le egyetlen ismert magyar CV-adatbázisból sem önéletrajz.

 

Szóval, az alapkoncepció tulajdonképpen a keresőben használatos kulcsszavak, „search string-ek” továbbgondolása (szóljatok, ha tudtok erre találóbb magyar kifejezést). Te beírod hogy mi érdekel, a program pedig végigfuttatja a lehetséges string-eket jónéhány különböző keresőn, utána pedig egy klikkel le tudod tölteni a találatokban megjelenített önéletrajzokat, profilokat. Persze ennél sokkal komplexebb a dolog, de ez az alapötlet. Ha valaki szeretné használni a szoftvert, mindenképpen nézze meg a kis oktatóvideókat az oldalon, ugyanis meglehetősen hasznosnak bizonyulhatnak.

 

A ReferYes Sourcer-t tudom ajánlani elsősorban. Az ingyenes verzió limitált számú napi keresést tesz lehetővé (napi kb 30), regisztráció csak a feltétel, és amennyire próbálgattam, rendkívül jól működik. Hozzá kell tennem, hogy nem futtattam teljes keresést rajta, csak kitaláltam egy-egy szakmát, ami érdekelt, és megnéztem milyen találatok adódnak. Ingyen van, öt percig sem tart, szerintem bőven megéri használni.

 

Az eGrabber, ami egy másik jól ismert program angol nyelvterületeken, viszont csak 10 napos trial verzióban elérhető, úgy viszont korlátozás nélkül. Ezt a programot le kell tölteni, viszont állítólag jobban működik. Őszintén szólva a trial verzió gyors lejárta miatt a másikkal többet tudtam foglalkozni.

 

Maguk a programok egyébként egyáltalán nem drágák, ha csak egy sikeres keresés származik belőle, messze megtérült a beléjük fektett idő, sőt, adott esetben pénz is. Ti használtok ilyen jellegű programokat?

 

Mivel most nem voltam túl alapos a programokat illetően, bónusznak itt van még egy apró gondolat. Egy olyan kis dolog, amiről nem tudom, hogy nem jutott soha eszembe, pedig nagyon kézenfekvő lenne.

Próbáltatok keresőbe olyan hétköznapi kifejezéseket beütni, amelyeket egy adott szakma képviselői használnak? :-) Például: „szoftverfejlesztek” , "kontrollerkedem", „mérnökösködök” stb. Esetleg kulcsszó + „értékesítek”, „tanácsadok”, „tervezek”. Magyar nyelven ezt az ötletet még sokat kell fejleszteni, mert így nem sok találatot ad google barátunk, de szerintem van benne potenciál. Iwiw-ről szerintem kiváló ötleteket lehetne nyúlni arra nézve, hogy egyes szakma képviselői milyen szavakkal írják le munkájukat.

 

Lehet hogy egy telefonhívással gyorsabban lehet eredményt elérni, de jó az a B-terv, ha van :-) Próbáljátok ki a fentieket ha gondoljátok, és írjátok meg az eredményeket.

 

Apropó: Voicemail-surfing-ről hallott-e már valaki, esetleg csinálta már? :-) Ha igen, azonnal tessék vendég-posztot írni ide, mert egyelőre én is csak olvastam róla. Tulajdonképpen az automatizált telefon-mellék rendszerek kihasználását jelenti különböző rendszerfüggő kódok bebillentyűzésével, a recepció (találóan „gatekeeper”, ugye...) kikerülését és a kívánt mellék megtalálását jelenti. Esetleg nevek gyűjtését hangpostáról.

 

Alex nevű, Londonban dolgozó fejvadász kommentelőmnek szeretnék itt még válaszolni: köszi a tippeket és az értékes hozzászólásokat. Én is hiszek abban hogy mindenkinek jobb, ha van némi összetartás a szakmában. Abból amit írsz és amit én eddig tapasztaltam, azt szűröm le, hogy fejvadász és fejvadász között is óriási különbségek vannak – beszéljünk cégről, vagy akár egyénről. Pont ezért megint oda lyukadunk ahonnan elindultunk – annyira nem szokás felénk egymással konstruktívan beszélgetni, hogy nehéz összehasonlítani a cégeket.

Köszi az input-ot még egyszer.

 

Szólj hozzá!

Címkék: keresés technika fejvadász cv grabber resume referyes sourcer

A bejegyzés trackback címe:

https://fejvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr882239831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása