Jelenleg körülbelül 120 ezer magyar felhasználónál tart a szakmai közösségi háló, de világszinten most ünnepelték a 100 milliós határ átlépését. Havi 3 millió+ felhasználó regisztrál, és sok szakember a LinkedIn-t jósolja a közeljövő toborzás-kiválasztási "internetének", azaz egy olyan platformnak, amely megreformálja, illetve új irányt ad a vállalatok szakemberekért folytatott harcának.
A LinkedIn, amerikai találmány révén leginkább hazai kontinensen erős, illetve Európát tekintve jelenleg Angliában van a legtöbb felhasználója. Kelet-Európában 2,5 millió a felhasználók száma, Ázsiát tekintve India erős, Kínában még viszont még "csak" 800.000-en vannak. Európában a britek (4,5 mil) és a skandináv országok (5 mil) szakemberei képviseltetik magukat a legnagyobb számban, de nem feltétlenül ők a legaktívabbak. Érdeklődéssel hallottam például nemrég, hogy például a hollandoknál nem divat a kapcsolatépítés, a networking. Egyszerűen nem igazán része a kultúrának, de úgy néz ki LinkedIn-en jobban megy nekik, és egyre inkább látják ennek előnyeit.
A pletykák szerint kezdettől fogva tudták még alapítói is, hogy a szakmai kapcsolatépítésre szánt adatbázist toborzásra is fogják tudni majd használni. A fejvadászok már nagyon régóta használnak kiskapukat arra, hogy neveket szerezzenek erről az egyébként kontrollált platformról. A LinkedIn csapata igyekszik úgy finomhangolni a rendszert, hogy megmaradjanak a felhasználókat érdeklő pozitívumok, lehessen rá szolgáltatásokat építeni (vállalati toborzás, reklám, közösségek), azonban ne lehessen az adatbázist például spam-elésre használni, és összességében elriasztani az egyéb előnyök miatt regisztrált szakembereket. Kényes egyensúly ez, ahol néha problémás lépést tartani, de a növekvő népszerűség egyelőre azt mutatja, hogy a döccenők ellenére jó úton haladnak.
Jelenleg a LinkedIn olyan mértékű fejlesztést illetve fejlődést tud felmutatni, hogy megjelentek az első "LinkedIn trénerek" is, akik a közösségi háló erejének optimális kihasználására oktatnak. Haladó felhasználóként én is igyekszem a toborzási stratégiánk egy részét rájuk építeni. Az idén eddig felvett 25 emberből 4 jött LinkedIn-ről. Egyik sem keresett aktívan állást, de egy jól megírt hirdetés felkeltette az érdeklődésüket. Olyan ember mindegyikük, akinek az önéletrajza ritkán fordul meg nálad a szokásos csatornákon keresztül.
A következő kampányunk most zárult le. Több, mint 3000 ember kapott tőlünk toborzással kapcsolatos üzenetet a LinkedIn-es postafiókjába, ebből több, mint 500 jelzett vissza, hogy érdekelné a dolog. A médiás csapat szerint általában 5-15% között várható a visszajelzés, szóval remélem az év második felében innen fogjuk tudni megoldani a következő 25 ember felvételét.
Én, bevallom, magánemberként jobban rákattantam, mint a facebookra. És hogy mennyire van értelme?
Valamelyik nap a következő üzenetet láttam a hírfolyamomban:
Remélem Bob kollégája pénzes, és remélem kifizeti azt a 18 ezer dollárt amivel eddig tartozik.
UI: Ezt a cikket még pár hete kezdtem el írni, tehát valószínű a felhasználók száma minden téren azóta tovább nőtt.
Utolsó kommentek