Nem egyszer hallottam ügyféloldalról, vagy más hr-es ismerőstől, hogy bizony a jelöltek jótanáccsal való ellátása, nem is olyan ritka dolog. Ritkán derül ki, akkor viszont annál nagyobb patália lesz belőle. Hol a határvonal?
Ha én munkáltató lennék, nyilván nem akarom, hogy azzal szédítsen a jelölt, amiről tudja, hogy azt akarom hallani. 2-3 alkalommal van pár órám arra, hogy megismerjem mint embert. Ő pedig arra fog törekedni, hogy a legjobb oldalát mutassa, vagy azt, amiről megtanították neki, hogy az a legjobb oldal. Itt jön be a képbe a fejvadász, aki viszont (jó esetben) tudja mit akar az ügyfél. Az ő érdeke, hogy legyenek jó jelöltek, és valaki végül révbe érjen. Adhat-e tanácsot a jelöltnek, és ha igen, hol a határvonal? Volt olyan ismerősöm, aki azt mondta, így mindenki jól jár. Na de ez addig van így, amíg kiderül, a pályázó valójában teljesen más ember, mint amit előadott.
Az én nézőpontom az, hogy lehetőleg sohasem szabad ilyenbe belemenni. Nem kell bratyizni, tanácsokat osztogatni, főleg nem arra vonatkozóan, mit lehet az ügyfélnél. Nagyon-nagyon apró dolgok speciális esetekben, amikor ilyesmi megengedett. Csakis apró korrekciók, mondjuk egy alapvetően kompetens és jóindulatú jelöltnél. Pl. ha tényleg annyira jó, csak mondjuk "kocka", néha előfordul, hogy megkérem, következő körre ne kordnadrágban és kockás ingben jöjjön, hamár az ügyvezető igazgató is öltönyben lesz. (Ez vezetői pozíciókra fokozottan érvényes. Egyébként az elvárt interjús öltözet a szokásos "business/office look".)
Egy példa, amit én csináltam, és úgy gondolom hogy rendben van: a jelölttel megbeszéltük az interjún, hogy ez valószínűleg nem az ő pozíciója. Megmondtam neki, hogy a meglévő jövedelmezését gondolja végig még egyszer, tájékozódjon, mert véleményem szerint a piaci átlagfizetést még alulról sem súrolja.
Még egy dolog az interjús visszajelzéssel kapcsolatban: engem, vagy a kollégákat eddig kb 2-3 ember kérdezett meg arról, hogy van-e visszajelzés az interjús teljesítményével kapcsolatban. Amennyire lehet, ilyenkor őszinték vagyunk. De a helyzet az, hogy ez tényleg nagyon-nagyon kevés embert érdekel, vagy nem hiszik, hogy konstruktív választ kaphatnak.
Vélemény, tapasztalat?
Utolsó kommentek